Tijdlijn

Een goede vriend en oude rot in het vak adviseerde mij iest van een tijdlijn toe te voegen, bij deze. 1969 geboren vlakbij de vuurtoren van Urk en altijd op (of in) de haven, en dus voorbestemd visserman te worden. Vanaf medio 1984 actief werkzaam in de visserij, laatste jaren met bokker (niets mis mee, behalve het gasoliegebruik) UK-91 Stella Maris, schipper Hendrik Visser. 1992 visserijloopbaan mede vanwege oplopende spanningen  door (te weinig) quota beeindigd. Er werd (ook toen al) weinig of geen perspectief geboden, zeker niet om zelf wat te kunnen beginnen. 1992 start transportbedrijf Wiltra Holland BV, na stormachtige groei en ontwikkeling verkocht aan Jansen Logistics. 2002 Eurokotter GO-65 van Wout Lokker gekocht, we dachten dat de tijd wel weer rijp was voor een multifunctioneel visserijbedrijf, de zee trok. 2006 het visserijbedrijf  ''go in concern'' verkocht en (mede op verzoek) toch weer in de logistiek, Vebatrans BV opgericht. In eerste instantie samen met en vanuit zeevisgroothandelsbedrijf Dayseaday BV. Kennis, ervaring en bevoegdheden gebundeld in toonaangevend groeiend bedrijf, met focus op distributie en aanvoer gekochte vis. 2014 move en buyout in samenhang met overname en opsplitsing van handelsbedrijf Bonesca, Vebatrans neemt daarbij pand en logistiek over. 2015 verhuizing naar pand Bonesca de Meer 10, tevens definitieve afronding uitkoop Dayseaday. Vanaf toen dus op een eigen nieuwe locatie verder als geheel onafhankelijke en neutrale logistieke dienstverlener. 2019 oprichting Vebatrans Holding BV (vastgoed) en opdracht tot (ver)nieuwbouw / utbreiding geconditioneerde op/overslag. Huidige structuur ; D.Bakker enig ADH en bestuurder van D.Bakker beheer BV, Vebatrans Holding en Vebatrans BV transport & logistic solutions. Met hele goede en constructieve samenwerking(en) in alle geledingen van de (logistieke) keten, vooral visgerelateerd. Specialiteit(en) zijn visserij ontzorgen in de breedste zin van het woord (hoe kan het ook anders). En geconditioneerde op/overslag en (groepage) transport en distributie in west Europa.Twee zoons zijn inmiddels toegetreden, en daarnaast zijn schoonzoon en dochter werkzaam in het familiebedrijf. En mogen we ons gelukkig prijzen met een zeer loyale en betrouwbare ploeg vaktoppers op zowel planning, werkvloer, als op de fris wit met lichtblauwe moderne wagens. De sfeer en bedrijfscultuur is open en transparant, met als focus flexibeliteit, dienstbaarheid, en ambitie.