Noordzeevisserij. Gestopt vanwege weinig of geen perspectief (sterk dalende quota) en daarmee oplopende spanningen. Een groot deel van onze mooie vloot wordt weggesaneerd. Men spreekt van het 2e wonder van Urk als de visindustrie toch sterk blijft groeien.
Start transportbedrijf onder de naam Wiltra Holland BV. We groeien snel door samenwerking en overname en het opzetten van vaste lijndiensten. We gaan de distributie vanuit de nieuwe visveiling verzorgen. En we beginnen met koel/vriesgroepage van en naar Scandinavië.
Wiltra Holland BV 'going concern' verkocht aan de familie Evert en Mop Jansen. Ze zetten het bedrijf met eigen expertise succesvol door en bouwen het verder uit (het huidige Jansen Logistics).
Oprichting Vebatrans BV (van Veen & Bakker transport). Het eigen- vervoer van Zeevisgroothandel Dayseaday BV wordt omgezet naar een zelfstandig transportbedrijf. Bestaande (handels)routes worden op die manier verdikt met behoud van service en specialisme.
Besluit om Vebatrans BV vanaf nu zelfstandig en geheel neutraal door te zetten. We onderscheiden ons o.a. door het ontzorgen van een sterk veranderende vloot en visserij. De aanlandingen zijn steeds vaker dagverse (deel)zendingen vanaf wisselende visgronden. Met de distributie van aanvoer naar veiling(en) verwerking en handel zijn we betrokken van 'schip tot schap'.
Move en management buy-out gelijktijdig met overname en opsplitsing van Bonesca BV. Dayseaday neemt een controlerend belang in Bonesca en zet alleen de (vis)handelsactiviteiten door. Vebatrans neemt het vastgoed met alle in- en externe transportmiddelen aan de Meer 10 over. De uitkoop van Dayseaday (fam. van Veen) wordt dan ook meteen volledig afgerond. We verhuizen naar de Meer 10 en gaan vanaf daar zelfstandig en neutraal verder (fam. Bakker).
Oprichting Vebatrans Holding BV en opdracht tot ver/nieuwbouw en forse uitbreiding. We krijgen dan in totaal 2500 m2 geconditioneerde expeditie en crossdockruimte. We functioneren de klok rond als ontvangst- en verdeelstation voor allerhande inkomende (deel)zendingen. Met name Zalm, maar ook Dorade en Zeebaars zijn leading. De uitbreiding is ook nodig om de distributie van verse vis vanaf Iceland en de Faeröereilanden in goede banen te kunnen leiden.
Overname (vis)transportactiviteiten van Duijn IJmuiden met 5 eenheden. Tevens nemen we de dagelijkse visdistributie van Urk naar IJmuiden van Jansen over (terugkoop uit overname 2002). En we nemen de transportservice voor de garnalenvloot over (tussen visgebieden en zeeflocatie). Daarmee ontstaat er langs de hele westkust van Noord-Frankrijk tot de kop van Jutland-Denemarken één sterk en flexibel aanspreekpunt. Lean&Green én betaalbaar door het optimaal benutten van capaciteit en een nog betere beladingsgraad.
Besluit tot ambitieuze innovatie door vernieuwing en transitie van het hele wagenpark. De hele vloot wordt vernieuwd en vervangen door de nieuwe en aerodynamische next generation DAF XG480. We realiseren hiermee een brandstofbesparing van 12-14%! Overal waar mogelijk passen we verdere optimalisatie en verbetering toe. Kijk ook bij nieuws/informatie op onze site en volg ons op linkedin.
Huidige structuur familiebedrijf: directeur/eigenaar Dubbele Bakker (D.Bakker Beheer BV), samen met twee zoons Vebatrans Holding BV (vastgoed), Vebatrans BV (operationeel), Vebatrans Materieel BV (wagenpark), Vebatrans Expeditie BV (logistieke service). We beschikken over 24 eenheden, 20 trekkende en 4 solovoertuigen. We hebben (inclusief Smyril ferry) ca. 40 trailers in gebruik. Waar mogelijk wordt er samengewerkt en benutten we elkaars (retour)capaciteit.
Het kan u niet zijn ontgaan dat wij met de lancering van onze vernieuwde website ook een nieuw 'hero image' hebben toegevoegd. Global reach, local touch. Het is een uiterst moderne en ambitieuze weergave. Vanwege bouwstenen uit lokale eigenheid en kracht, in essentie traditie en cultuurgebonden. Staande op de schouders van ons voorgeslacht.
Wij zijn 24/6 beschikbaar en bereikbaar en proberen de zondagsrust te waarborgen. Op zondag zijn wij daarom principieel gesloten.
Waar dat mogelijk is zoeken wij graag verbinding en samenwerking. Schroom niet om contact met ons op te nemen.