tijdlijn / geschiedenis

1984-1992 Noordzeevisserij, laatste 4 jaar UK-91 ‘’Stella Maris’’ gestopt vanwege weinig of geen perspectief (sterk dalende quota) en daarmee oplopende spanningen. Uiteindelijk met sanering van een groot deel van de mooie vloot tot gevolg. Ter overdenking en reflectie voor nu; de overblijvers zouden het daardoor (veel) beter krijgen! 

1992 Oprichting Wiltra Holland BV, snelgroeiend transportbedrijf met o.a. vaste lijndiensten voor koel en vriesgroepage van en naar Scandinavië.

2002 Wiltra Holland BV ‘’go in concern’’ verkocht aan Evert Jansen en zn (het huidige Jansen Logistics). 2020 verse vis groepage (lijndienst IJmuiden) weer teruggekocht. 

2002 Aankoop GO-65 van wijlen Wout Lokker, compleet visserijbedrijf (eurokotter) met alle rechten. 

2005 Oprichting Vebatrans BV, in eerste instantie samen met en vanuit Dayseaday. Het eigen vervoer omgezet naar een transportbedrijf op vaste routes. Hierdoor konden we de routes fors verdikken met behoud van service en specialisme. Focus vooral op distributie Nederland, België en het Duitse Ruhrgebied. Voor de overige bestemmingen werd samenwerking gezocht (het benutten van specialisme).

2006 Belangen in het zeevisserijbedrijf afgestoten.

2014 Besluit om Vebatrans verder zelfstandig en neutraal en inmiddels met eigen jongens door te zetten.

2015 Move en management buy-out gelijktijdig met overname en opsplitsing van Bonesca BV. Dayseaday neemt een controlerend belang in Bonesca (zet handelsactiviteiten door). Vebatrans neemt het vastgoed met alle in en externe transportmiddelen aan de meer 10 over. 

2015 Vebatrans verhuist naar het voormalige pand van Bonesca aan de Meer 10. Uitkoop Dayseaday wordt dan ook meteen volledig afgerond. 

2019 Oprichting Vebatrans Holding BV (vastgoed) en opdracht tot ver/nieuwbouw o.a. 1500m2 geconditioneerde op en overslag met 12 extra dockshelters. De belendende kavel die destijds was aangekocht wordt dan als parking ingericht.

2021 overname garnalen transport MJ van Oosterhout, doel;  garnalenvloot van Nieuwpoort (B) tot Havneby (DK) ontzorgen. En overname van de transportactiviteiten van Duijn en Zn IJmuiden met 5 extra eenheden voor koel/vriestransport. Daarmee ontstaat er voor transport en logistiek één aanspreekpunt voor het ontzorgen van flyshooters. 

2022 voor dit jaar staat deo volente een transitie van het hele wagenpark gepland. Alle trekkende eenheden worden in 2 blokken vernieuwd met de aankoop van next generation DAF XG480. Er wordt o.a. ingezet op 10% brandstofbesparing en optimalisatie door één merk en één connected dealer. Dit zal met het oog op verdere groei en verduurzaming gaan plaatsvinden vanuit een nieuwe Vebatrans Materiaal BV. 

Huidige structuur; DGA D.Bakker Beheer BV, Vebatrans Holding BV (vastgoed), en Vebatrans BV (transport & logistic solutions), en Vebatrans Materiaal BV i.o. Vebatrans beschikt over 25 eigen eenheden en heeft ca 40 trailers in gebruik. Wekelijks worden er diverse vaste en flexibele charters ingezet. Wij zijn 24/6 inzetbaar en op zondag principieel gesloten. Er wordt zo veel mogelijk samengewerkt en specialisme benut in gunning en vertrouwen. Met de Kotra groep is er een verankerde samenwerking met oog voor mvo, synergievoordeel en het benutten van elkaars (hub)capaciteit.

                                                                            

                                                                               FLEXIBEL-DIENSTBAAR-AMBITIEUS